Vauvatilaus: Joo meillä kummankin vanhemmat tietää hoidoista ja lapsettomuudesta, haluttiin kertoa heti kun tietoon tuli että hoitoihin lähdetään. Kertominen oli kyllä yks mun elämäni jännittävimmistä jutuista. Oltiin äitin kanssa kahdestaan mökillä ja varmaan kaks tuntia mietin miten alotan kertomisen ja olin kokoajan sanomassa, mutta sanat vaan juuttu kurkkuun. No itkuhan siinä tuli kun kerroin, mutta onneksi mamma ymmärtää kun itsellekkään ei tuo lapsenteko ole ollut mitenkään helppo homma. Mulla on ainakin ollu parempi mieli kertomisen jälkeen ja on ihanaa kun voi avoimesti äidin kanssa jutella asiasta.

 

3.IUI on nyt julistettu alkaneeksi. Tiistai aamuna soittelin klinikalle ja perjantaina menen ultraan. Lääkäri on sama joka meillä oli ihan tutkimusten alussa ja sillon ainakin vaikutti mun mielestä ihanalta ja empaattiselta ihmiseltä. Klinikan kehotuksesta tein vielä testin tiistaina ja kun sekin oli nega niin voi taas hyvillä mielin alkaa pistelemään. Perjantaina siis ultraan ja sit pistelyt käyntiin.

Ensi viikon ja sit vielä seuraavan viikon maanantain olen lomalla, joka on kyllä ihan huippujuttu klinikkakäyntejä ajatellen. Mies on saman viikon lomautettuna, joka ei tietenkään ole mukavaa, mutta ihanaa on se että saadaan olla yhdessä ihan vaan kotosalla. Suunnitelmissa on kuntoilua oikein urakalla ja joku päivä saadaan mun ystävä pienen tyttönsä kanssa kylään ja sit kyllä leivon kaikkea hyvää... Musta on tullu aikamoinen kodinhengetär, viime viikonloppunakin leivoin kolmeen otteeseen. Seuraavana haasteena olis piparitalo, mutta ehkä sit vasta lähempänä joulua. Mies lähti täksi illaksi pikkujouluihin, tulee kyllä kotiin, mutta saa nähdä milloin.