Pari päivää äitiysloman alkuun, tosin olen jo reilun viikon ollu sairaslomalla, kun yöt rupes menemään kukkumiseksi ja lonkkaa taas särkee, jonka johdosta sit supistaa. Lääkäri sit onneksi kirjoitti sairasloman suoraan äitiysloman alkuun ja mä oon saanu vaan olla. Ihanaa on ollutkin ja oon kyllä ikionnellinen että päätin hakea sairaslomaa. Päivät on välillä ihan oireettomia ja välillä on taas sellasia päiviä että tuntuu siltä ettei jaksa tehdä yhtään mitään ja että on ihan uuvuksissa. Sairaalassa käytiin myös reilu viikko sit tutustumassa ja voi että kun olis tehny mieli jäädä samantien synnyttämään. Ihan mukavalta paikalta vaikutti ja täytyy vaan toivoa että ruuhka hellittää ennenkun meidän synnytyksen aika koittaa.

Vauvahankinnat alkaa olemaan kutakuinkin tehty. Turvakaukalo saatiin hankittua ekana sairaslomapäivänä ja tänään kasattiin lipasto vauvanvaatteille ja käytiin hakemassa mun kaverin vanhemmilta lainaan ihana vauvan ensisänky (on ilmeisesti jotain kättärin vanhaa mallia) Sänky on kyllä vaaleenpunanen, mutta meidän poitsu ei siitä välitä. Lisäksi alotin vauvanvaatteidenpesu-urakan ja eka satsi on narulla kuivumassa. Huomenna saadaan vieraita, mutta loppuviikoksi on tiedossa pelkkää lepoa, ja sitä näinä hellepäivinä tarvitaankin. Välillä oon nukkunu kahdet päikkärit ja vielä ihan kunnon yöunet päälle.

Supistelujakin siis on ja varsinkin nyt parina päivänä on tullut jo ihan kunnon menkkakipujakin. Täytyy vaan toivoa että noi supistukset edes vähän aukasis paikkoja ja synnytys olis taas vähän lähempänä. Mulla on niiden sokerirasituksen tulosten jälkeen ollu vähän sellanen pelko että vauva kasvais isoksi, vaikka ne ei mitenkään kauheen huonot tulokset ollutkaan, mutta neuvolatädin mukaan ei ole mikään kauhean iso vauva, laskettuna-aikana ehkä 3,5 kilonen, joten täytyy vaan toivoa ettei kauheesti menis yli lasketunajan. Sf-mitta oli taas kasvanut viime neuvolassa ja yläkäyrällä nyt mennään. Seuraava neuvola on vasta ens viikolla, ja sillon ollaankin jo virallisesti mammalomalla