Mä olin tänään kp 5 ekassa ultrassa. Mun ja lääkärin yllätyksesksi, meidän lapsettomuuden syy taitaa nyt johtuakin siitä että mulla taitaakin olla monirakkulaiset munasarjat. On kuulemma ihan siinä rajalla että onko vai ei. Vähän harmittaa että vasta tässä vaiheessa löytyy syy lapsettomuuteen, mutta löytyipäs kuitenkin. Aikaisemmissa ultrissa ei oo ollu mitään merkkiäkään siitä. Kuitenkin mulla on ollu aina säännöllinen kierto ja ovulaatiokin tapahtuu (ainakin yhdessä kierrossa se on todistettu). Yritin sit vähän kysellä että vaikuttaako suunnitelmiin, mutta en saanu ihan suoraa vastausta. Nyt siis kuitenkin mennään alkuperäsen suunnitelman mukaan inssiin pistoksilla. Lääkäri oli eri kun aiemmin meillä, ja sekin sit vähän ihmetytti, kun tämä lääkäri kysyi hämmästellen että onko tosiaan tarkoitus tehdä inssi vaikka simpat on niin hyviä...? Vähän jäi siis paha maku suuhun tästä käynnistä.

Mutta mutta, inssiä kohti ollaan kuitenkin matkalla ja just äsken pistin ekan satsin puregonia. Annoksena mulla 42 IU koska rakkuloita tosiaan oli niin paljon, joten lähdetään varovasti liikkeelle. Pistäminen sujui yllättävän hyvin. Maanantaina uuteen ultraan ja sit taas katsellaan tilannetta. Mietityttää vaan et olisko kuitenkin saatu apu vaikka pelkästään clomeilla jos ovulaatiota ei tapahdukaan. Mutta katellaan nyt ainakin tää yksi inssi ja sit täytyy kartottaa mahdolliset muut mahdollisuudet. Laihduttaa kai sit pitäis, ihme vaan kun siitäkään ei ole aikaisemmin mitään mainittu, olisin jo ehtiny laihduttaa vaikka kuinka jos mua oltais vähän patistettu.