Eilisen päivän vuosi vaihtelevasti välillä enemmän ja välillä vähemmän. Illalla sit innostuttiin hempeilemään ja siitähän se innostui, ihan kunnon verta tuli jo illalla. Tässä vaiheessa ajattelin vielä että veri voi tulla vaan limakalvoista, mutta eihän se sieltä tullu. Aamulla oli pakko testata ja yhtä viivaahan se näyttää. Pahimmat itkut itkettiin jo eilen, kun bongasin ekat veret, joten tänään oon vaan ollu ihan turta. En jaksanu eilen lähteä mihinkään, laitoin vaan kaverille viestiä että oon kipee. Illalla alko jo vähän helpottaa näin henkisesti ja käytiin saunassa ja naurettiinkin. Mies sanoo kokoajan rakastavansa, ihan kun en sitä muuten tietäis. Ehkä se luulee että mä luulen että se ei enää rakasta mua kun en edes lasta pysty sille antamaan.

Kattelin illalla jo IVF hoitojen hintoja. Väestöliitto oli edullisin 1450€, Graviditaksesta oon kuullu myös paljon hyvää. Siellä hinnastossa oli 1300-1700€, täytyy varmaan soitella ja kysellä tarkemmin mitkä vaikuttaa tuohon hintaan. Felicitas ja Fertinova oli kalliimpia. Täytyy varmaan ottaa lainaa, koska luulen ettei mun pää kestä enää odottamista, jos siis julkiseen puoleen päädyttäisi. Jonot on kai tällä hetkellä jotain 8kk. Sinnekin voisi soittaa ja kysellä vähän siitä jonosta. Muuten ajatus naistenklinikalla hoidoista tuntuu vähän kummallisesta, kun on itse samassa talossa töissä (en nyt naistenklinikalla, mutta vieressä kuitenkin) Ja tuttuja on naistenklinikalla töissä.. En tiedä, mä vaan jotenkin vierastan ajatusta tosi paljon, että ehkä jopa mielummin otan sitä lainaa ja maksan ne hoidot kun käyn siinä talossa hoidoissa. Lisäksi oon saanut kerran siellä päivystyksessä niin huonoa palvelua, etten oikeen tiedä haluunko sinne taloon enää mennä.

En oikein edes tiedä mitä mieltä olen vikasta inssistä. On vähän sellanen olo että kaipa sekin on läpi käytävä, mutta eipä siltä mitään oikein odotakaan. Ja kun ajattelee oikein taloudellisesti niin noilla kolmeen inssiin menneillä rahoilla oltais melkein jo maksettu yksi IVF-hoito.

Ristiriitaiset ajatuksen elämän oikeudenmukaisuudesta...